Nyvaccinerade hundar:)

Idag fick hundarna följa med mig på praktiken för de skulle nämligen få sin årliga vaccination. Denna gång skiljde sig lite från alla övriga genom att jag gjorde det själv, stolt som en tupp är jag nu:)! Stella fick multishoten DHPPi ( D= valpsjuka, H= smittsam hundhepatit, P= Parvo och Pi= parainfluensa (kennelhosta)) och Gizze fick bara påfyllnad med Pi eftersom de andra sjukdomarna behöver man bara vaccinera vartannat år, skyddet är fullgott ändå!

För övrigt börjar det närma sig tenta nu och tentaplugget har kommit igång på riktigt. Sjukdomar i alla organssystem ska tryckas in och även lite vilt, fisk och fjäderäsjukdomar. Men det ska nog gå bra, det är ju sådant som man måste lära sig ordentligt för att de ständigt återkommer.

Annars rullar allt på som vanligt, plugg, praktik, jobb och vardagsrutiner i helgen blev det förresten mkt jobb, nästan för mkt, men det ger ju pengar iaf:) Gizze och jag ska tävla tvåan igen näst, näst helg så nu blir det till att intensivaträna igen med honom.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0