Nya tävlingsresultat





Igår var jag och Gizze och tävlade i Alunda. Det var debut i lydnadsklass II och jag var väldigt nervös på morgonen. Till saken hörde att jag fyllde år igår och skulle ha både farmor och lillebror + flickvän över på fika och ha middag med några kompisar på kvällen. Fullspäckad dag med andra ord, men tillbaka till tävlingen.

För första gången på tävling så satte han sig upp på platsliggningen, troligtvis för att kunna se mig bättre men jag är ju utan synhåll så det hjälper inte honom och är svårt att träna på. Men det är bra att kunna ta en tävling och se vilka moment som är befästa och vilka som inte är det. Resten av tävlingen gick jättebra förutom hoppet då han kom för långt ut på sidan och sprang tillbaka runt hindret istället för att hoppa över det, men det känns som lättare att träna på. Rutan var kanonsnyggt utförd och vi fick en välförtänt 10:a=) Fyra 10:or av 9 är ett resultat jag är jättenöjd med i debuten. Totalresultatet blev en femte plats och ett 2:a pris. Nu ska vi träna vidare och förhoppningsvis kunna starta och ta ett 1:a pris senare i höst.

Moment

Koeff

Med.betyg

Medelpoäng

Platsliggande

4

5.0

20.0

Fritt följ

3

9.0

27.0

Läggande

1

9.0

9.0

Inkallande m. ställande

2

8.0

16.0

Sändande m. ställande

3

10.0

30.0

Apportering

2

10.0

20.0

Fritt hopp över hinder

2

0.0

0.0

Fjärrdirigering

2

10.0

20.0

Helhetsintryck

1

10.0

10.0

Summa

20

 

152.0 p


















Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Michelle

grymma poäng!! Synd på 0:an!

2008-10-05 @ 21:48:51
URL: http://michelleochjack.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0