Avklarad tenta och nya tävlingsresultat

Nu äntligen har jag skrivit tentan i speciell sjukdomslära, hua! Det har blivit otroligt mycket plugg på senaste tiden och jag har varit tvungen att prioritera bort mycket, men nu är det mycket lugnare igen. Tentan vår stor med många frågor men också väldigt rättvis så jag hoppas verkligen att jag klarar den.

Idag har Gizze och jag varit iväg och tävlat igen, lydnadsklass II på Bro-Håbo Bk. Resultatet var bättre än i debuten men det räckte inte ända fram till ett 1:a pris, lite tråkigt men jag tror att jag redan nu satte för höga krav på honom och jag var tokigt nervös. Menmen vi ska ta nya tag. Det har ju faktiskt inte blivit så mkt lydnadsträning så här i tentatider och det var nog orättvist av mig att kräva superresultat idag....men som sagt vi tar nya tag. Årets sista lydnadstävling kommer för vår del att bli på hemmaplan, UBK i november. Här kommer iaf dagens resultat:

Moment

Koeff

Med.betyg

Medelpoäng

Platsliggande

4

9.5

38.0

Fritt följ

3

8.0

24.0

Läggande

1

0

0

Inkallande m. ställande

2

8.5

17.0

Sändande m. ställande

3

5.0

15.0

Apportering

2

10.0

20.0

Fritt hopp över hinder

2

10.0

20.0

Fjärrdirigering

2

8.0

8.0

Helhetsintryck

1

8.0

8.0

Summa

20

 

158.0 p
















Igår passade Stella på att rulla sig i gammalt bajs därför blev det både badning och trimning igår, så här fina blev de:)


Stella

Gizmo

Nu är det dags att gå ut med hundarna för att sedan äntligen kunna få träna igen *glad*

kram på er därute!

Kommentarer
Postat av: Karin

Han är jätteduktig även om det inte blev som du ville. Lycka till nästa gång!

Karin

2008-10-27 @ 22:05:34
Postat av: Sara och Dagmar

Vilka sötisar! Och som sagt, lycka till nästa gång!

2008-10-30 @ 09:37:14
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad duktiga ni är, jag blir jätteimponerad. Jag tittade på filmen o vilken följsamhet han har till dig. Lycka till i fortsättningen.



Karm Cissi

2008-11-12 @ 19:58:38
URL: http://cissis.net
Postat av: Behm

Hej

Kom in på din blogg av en slump :) Vad kul att du kommit in på veterinärhögskolan i uppsala sj ska jag söka in till Danmark i vår då jag har ett VG och ingen Fysik B. Vilket år går du nu?

2008-11-24 @ 14:54:20
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan. Hur mår dina vovvar =) Så stora dom har blivit. Hur går det i skolan du skulle ju bli veterinär. Önskar dig lycka till i skolan...

2008-12-15 @ 10:13:49
URL: http://nallisballis.blogg.se/
Postat av: Renathe

Jag måste verkligen berömma dig du är helt fantastisk att jobba med dina hundar och du ska vara mycket stolt av vad ni presterar tillsammans.

Jag är bara jättestolt att vara uppfödare av denna ljuvliga och duktiga hund.

Lycka till

2008-12-17 @ 16:47:15
URL: http://www.pomking.net
Postat av: E

Hej



Letade mig hit via Karins sida på pomklubben. Skulle vilja fråga dig ett par saker angående lydnaden! Du får väldigt gärna maila mig.



Hälsningar Emma, Gimli och Midas

2009-01-25 @ 12:15:21
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=luling
Postat av: Josefine

va söta :)

2009-01-25 @ 12:24:41
URL: http://juisy.blogg.se/
Postat av: elin

Hej!

jag letade efter en blogg av en veterinärstuderande och gärna samtidigt hundägare och hittade din!:) jag går ut gymnasiet till våren och har sökt till veterinär. pga lottningen så räknar jag inte med att komma in i år utan att jag eventuellt hinner skaffa hund först. hur går det för dig att kombinera hundägande och studierna? är det att rekommendera? hinner man med? det blev en lång kommentar, hoppas du tycker det är roligt och gör dig besväret att svara:)

ha det bra!

2009-04-19 @ 20:13:20
Postat av: Angelica

Hej! Jag läste din kommentar nu Elin och tänkte svara...det går alldeles utmärkt att kombinera hundägande med studier men man måste inse att man måste prioritera hundarna framför annat. Har man hund sen tidigare lr bara rätt inställning går det jättebra. Jag skulle inte kunna tänka mig att vara utan hundar och de ger mig motivationen när det blir segt att plugga. Allt handlar om inställning tror jag:) Lycka till!!

2009-05-19 @ 21:45:28
URL: http://vetstud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0