Äntligen LPI Pomking Don Giovanni!!



Nu är vi hemkomna från en mycket trevlig kvällstävling i Alunda. För att göra en lång historia kort så gick det vägen denna gång, vi fick vårat sista första pris för att få ett lydnadsdiplom och Gizmo går numera med titel LPI *stolt*. Det var 20 deltagande hundar och vi kom på fjärde plats vilket var ett mycket bra resultat med tanke på konkurrensen. Våra poäng går inte heller av för hackor och jag är väldigt glad att kunna gå vidare till tvåans moment.

Moment

Koeff

Med.betyg

Medelpoäng

Platsliggande

3

10.0

30.0

Tandvisning

1

10.0

10.0

Linförighet

4

8.0

32.0

Läggande

2

8.5

17.0

Inkallande

3

10.0

30.0

Ställande

3

8.5

25.5

Apportering

1

8.0

8.0

Hopp över hinder

2

10.0

20.0

Helhetsintryck

1

10.0

10.0

Summa

20

 

182.5 p




















5 tior av 9 är ett väldigt bra resultat och vi ska fortsätta slipa på position och snabbhet. Gizze har det i sig men han behöver öva upp det. Jag har funderat på hur många pomeranians det är som har lyckats knåpa ihop ett lydnadsdiplom och är det någon som vet är det bara att höra av sig. Jag tror att Gizze tillhör en liten skara (dock inte obefintlig) som har tagit ett LPI men vi satsar såklart vidare mot tvåan.


Här tog jag även en uppdaterad bild på Stella eftersom att jag har anmält henne till en SKK utställning i Köping 19 Juli vilket blir hennes utställningsdebut, vad tror ni?

Studierna ligger åt sidan nu när det är sommarlov med det gör inte lärandet. I onsdags kastererade jag min första hankatt själv och det känns väldigt motiverande inför hösten:) På måndag kommer det in en till hankatt för kastrering som blir min andra, kul! Sedan har det kommit in diverse andra roliga fall som också är kul att få var med om även om det mest innebär att stå vid sidan av och lyssna på veterinärens diagnos. Jag längtar så tills den dagen kommer då jag själv får vara med och ställa diagnoser, behandla diverse åkommor och ta mig an fallen. Just nu är jag bara glad att få vara med på ett hörn.

Dags att gå och lägga sig och sova några få timmar innan man ska upp och jobba i morgonbitti!

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Maggan

GRATTIS till LP nu till hör ni en exlusive liten skara pommar...vet ej hur många, men skulle tro inte mer än kanske en handfull?

Stella ser riktigt lovande ut...LYCKA TILL =)

Synd du inte or näårmare.......=(

2008-06-29 @ 09:54:24
URL: http://www.jackdows.se
Postat av: Catrine

Gratulerer så mye!!:)

2008-07-08 @ 23:31:31
URL: http://www.minipommen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0