Tillbaka efter semestern

Nu är vi hela gänget tillbaka ifrån Mora där vi har varit på en veckas semester. Bilderna har jag inte hunnit uppdatera men det kommer. Vi bodde i ett hus på 135 kvadratmeter med tomt och hundarna stortrivdes. De kunde springa ut och in hur de ville (förutom när det regnade, med risk för att skita ner husägarens vita tygsoffor!)
   Mora är en mysig liten stad där allt är nära. Det enda negativa var att E45 gick rakt igenom stan med rondeller och rödljus vilket innebar att det tog en kvart att åka igenom stan en lördag, hmm vad gör människor i Mora egentligen. Mycket god mat och gott att dricka var det hela veckan men så ska det väl vara på semestern. Egentligen åkte vi hem en dag tidigare men då har vi i gengäld hela söndagen på oss att sola och bada om vädret tillåter.
    Jag har oxå hunnit vara på World Dog Show som var en häftig upplevelse. 105 anmälda pommar!! så många att de fick en egen ring. Jag och en kompis satt på plats klockan åtta på morgonen med deltagarlista och jag såg alla startande ekipage. Kan ni förstå att det dansade pommar på näthinnan resten av dagen:P Men jag har hittat en potentiell avelshane åt Stella. Jag har inte pratat med hanhundsägaren än men det är ju några år kvar till Stella ska ha valpar hemma hos mig, men det är någat att spåna på...
  Imorgon ska jag åka och hälsa på föräldrarna och följa med min lillesyster som ska tävla i ponnytrav på måndag. De ska tävla i Rättvik så då bär det av till dalarna igen, pust!

Dags att packa upp allt som bara slängts in i köket ifrån semestern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0