Inte långt kvar nu

 Nu är det bara fyra veckor kvar till sommarlovet varav en vecka ska vi vara i Skara. Den här veckan läser vi husdjursgenetik vilket är riktigt intressant. Nöt-, svin- och fåravel har vi averkat hittils och imorgon blir det häst- och hundavel vilket ska bli ruskigt intressant. Idag var min lillesyster och besökte SLU liksom många andra från hennes skola men det var kul och se henne liksom läraren som hjälpt mig att plugga upp mina gymnasiebetyg. Tack än en gång M!

Imorgon ska jag iväg till veterinären och rycka ut Stellas kvarsittande mjöljtänder. Äntligen! Det är iofs inte så bra för plånboken men vad gör man inte. En incisiv i underkäken håller på att orsaka ett underbett vilket inte får hända. Jag har ju redan en hund med underbett som inte kan ställas ut så jag behöver verkligen inte en till. Uppfödaren är dock positiv och säger att bara mjölktänderna försvinner så kommer de permanenta att flytta sig till rätt plats och jag hoppas verkligen att hon har rätt.

Imorgon efter veterinärbesöket ska vi åka till ubk som anordnar kvällslydnaadstävlingar. Jag ska inte tävla själv ( jag missade anmälningstiden med 2h, surt!) men vi ska titta på några klubbkamrater som ska tävla. Träna med störning är alltid bra så det får bli träning i tävlingsmiljö på tävlingsmässig nivå, men med mycket beröm, gick det ihop?! Iaf ska det bli kul och jag hoppas att Stella veterinärbesök inte tar alltför lång tid.

Kram

Kommentarer
Postat av: Linnea

Japp de va kul å hälsa på =)

2008-05-07 @ 13:28:52
URL: http://neish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0