C15

Idag har hela dagen gått åt till c15 kursen.  Själva namnet kommer ifrån jordbruksverket "Statens jordbruksverks föreskrifter (SJVFS 2002:57) om veterinärs rätt att förskriva och tillhandahålla läkemedel i anslutning till djursjukvård och djurhälsovård reviderades under 2002. Föreskriften har saknr C15." Det krävs en endags kurs för detta plus praktik och det är väl egentligen för praktiken jag tog kursen. Veterinärstudenter för utbildning enligt föreskriften i trean men jag kände ändå att det kunde vara nyttigt att gå kursen och det var det. Lagar, förordningar och föreskrifter kan man aldrig lära sig för mycket om.

Praktiken ska jag troligtvis göra nästa vecka på en veterinärpraktik här i Uppsala och det ska bli riktigt kul. Bara en dag kvar till sommarlovet och nu måste jag plugga till det allra sista momentet imorgon närmligen tvärgruppsredovisning om Transportprojektet.

Over and out...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)

2008-05-29 @ 19:33:00
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0