Ny vecka med start för GI-metoden

Nu när det börjar bli lite varmare vädare (hmm) eller iaf varmare tider så tänkte jag börja äta lite nyttigare och röra på mig lite mer för att förlora de extra kilona man har lagt på sig under vintern. Idag blev det tacos till lunch (kanske inte riktigt GI men iaf mkt grönsaker). Till middag blev det Broccolipudding, som makaronipudding men med broccoli istället för makaroner. Det kan jag varmt rekomendera. Veckans meny:

Tisdag: Pannbiff med fetaost, gräddsås och grönsaker

Onsdag: Fiskpinnar och kokta grönsaker

Torsag: Kycklingsallad

Fredag: Lax med fetaostäcke och ungstekta grönsaker (palsternacka och morötter)

På onsdag är det min tur att baka fika till styrelsemötet och det ska bli GI matmuffins. En sort med valnötter och torkade aprikoser och en sort med chevré, soltokade tomater och rödlök. Mums! Ska bli väldigt intressant och se vad de andra säger.

Motionen ska ökas på med stavgångspromenader med hundarna och i maj ska jag börja träna på f & s igen.

Nu ska det bli förändring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0