1:a Pris - Äntligen!

Nu är vi precis hemkomna från Knivsta BK och jag är mycket stolt över min lilla kille:) Platsliggningen gick som vanligt kanon och han låg trots leran. Tandvisning var lite svårare idag utan bord men det gick och fina poäng fick vi för det. Linförigheten kändes bättre idag. Jag var mer fokuserad och Gizze var mer koncentrerad och jag är nöjd men vi måste träna mer kontakt och position. Sen kom läggandet och jag som trodde att det var helt befäst, tji fick jag. Han har gjort rätt varje gång i flera veckors tid och med förra veckans tia trodde jag att det var klart. MEN momentet läggande utfördes som ett perfekt ställande. Jag kunde inte låta bli att skratta han var så duktig med det blev så fel. Jaja vi ska träna vidare på läggandet. Inkallningen hade mycket bra tempo men han sluter inte riktigt tätt vid avslutningen, det ska vi träna vidare på. Ställandet utfördes perfekt nu i momentet ställande och han fick en välförtjänt tia:)
Apporteringen började lite struligt när Gizze var lite för laddad. Han hoppade och kunde inte sitta still. Tidigare har han tyckt att det har varit lite tråkigt, nu var han åtminstone positiv. Hopp över hinder gick bra, lite dålig uppslutningen men jag var i stort sett mycket nöjd.

Moment

Koeff

Medelbetyg

Medelpoäng

Platsliggande

3

10.0

30.0

Tandvisning

1

10.0

10.0

Linförighet

4

8.5

34.0

Läggande

2

0.0

0.0

Inkallande

3

9,5

28.5

Ställande

3

10.0

30.0

Apportering

1

7.5

7.5

Hopp över hinder

2

9.0

18.0

Helhetsintryck

1

9.0

9.0

Summa

20

 

167p


1:a pris 160-200p
2:a Pris 140-159,5p
3:e pris 100-139,5p

Nu har vi vårt första 1:a pris och det är bara två kvar i jakten på LP I:) Nästa tävling är nästa lördag på Olandstraktens BK och vi ska träna vidare för att få poäng på alla moment.

Nu ska vi vila upp oss och jag måste vila upp mig då jag ska jobba ikväll och dag imorgon.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Maggan

GRATTIS till 1:a priset =0)), kul med en pom som aktiveras =0))
Fortsätt det goda jobbet att göra bra reklam för rasen som mer än söt "soffprydnad"

Maggan

2008-04-17 @ 12:03:15
URL: http://www.jackdows.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0