Onsdagsträning på hundklubben

Idag har vi varit på hundklubben för att vara med på onsdagsträningen men gissa om vi blev snopna när det inte dök upp någon ledare:S Måste ha blivit missförstånd av vem som skulle hålla i träningen. Vi tränade på ändå och fick ihop en platsliggning som för övrigt gick jättebra t om när jag gick utom sunhåll låg han kvar, min duktiga lilla Gizmo:) Rutan är som vanligt svår men vi kämpar på ändå. Inkallning och hopp över hinder gick bra. Allt som allt var det en bra träning även utan ledare. Jag blev dock väldigt arg när en tollare hoppade på både Gizmo och Stella bakifrån när vi tränade fot och ägaren ursäktade sig inte ens, hmf!! Om man inte har koll på sin hund har man inget där att göra.

Detta var vår sista onsdagsträning innan våran debut i Lydnadsklass II, ja jag kan berätta det i alla fall även om jag inte hade tänkt göra det. På lördag ska Gizze och jag starta i lydnadklass II på olandstraktens bk och det ska bli väldigt spännande. Jag vet att han inte är klar i alla moment än, speciellt inte rutan, men herregud alltig kan man lära sig ngt av att komma ut på tävling. Det är svårt att veta vad som verkligen sitter om man inte testar under svårare omständigheter och eftersom att  jag är medveten om att han inte är klar än blir det mer som en träningstävling och en skjuts på vägen. Det kan ju inte gå mer än dåligt och det kommer jag att ta på mig, men det är skönt att ha ett mål att träna mot och jag tror att det hjälper mkt.

Nähä, dags att plugga lite. Imorgon har vi X-falls redovisning och jag ska ansvara för proliferativ intestinal adenomatos hos gris, låter fint  i alla fall, av våra fem digestiondiagnoser.

Simma lugnt ni däreute:P

Kommentarer
Postat av: Nallie

ja men det låter ju bra. Du är ju veterinär student och har en fråga till dig min 5 månades shar pei valp lekte idag men en äldre liten hund och han högg henne vid munnen och det blev väl ändå ganska stort typ som en huggtands storlek och ett bett i örat. och de bettet vid munnen började hon kvida för men har tvättat av dig och så men tror du att det kommer läka fint av sig själv? Är jätte orolig att hon kanske pga av denna hanen kommer bli ilsken mot andra.

2008-10-02 @ 16:19:33
URL: http://nallisballis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0