Extra dag på jobbet

I natt har Gizze hållt mig vaken genom att spy flera gånger, stackars Gizze. När J äntligen gick upp för att åka till jobbet och tog bilen var det min tur att få sova ut men tio minuter senare ringde telefonen. Suck, precis när jag hade somnat, - Hej, vi har fått en sjukskrivning, kan du jobba? och ny som jag är på jobbet kände jag att jag var tvungen att säga ja. Detta betydde dock att hundarna var tvungna att följa med och J som hade tagit bilen, men jag kom på att grannen P var bortrest till Prag och att jag kunde låna hans bil. Så en halvtimme senare var vi alla tre påväg till jobbet (Gizze, Stella och jag). Det har varit en lång dag men de har skött sig exemplariskt och jag är väldigt stolt.

Imorgon är sista dag på att anmäla sig till de två sommarjobben som besiktningsassistent som fanns kvar när femmorna, fyrorna och treorna fått chansen till vikariaten. Det är två plaster på ett slakteri i närheten av Borås. Ganska långt att åka men har man bil, två hundar som sällskap och en till från klassen som har liknande vikariat kan det nog bli kul ändå. Jag har sommarjobb varannan helg likadant som jag har nu under terminen så egentligen behöver jag inte jobba så mycket mer i sommar men det är alltid en bra erfarenhet att se nya arbetsplatser. Kanske kommer fördelningen av vikariaten imorgon så vi får hoppas på det bästa.

Don't drink and drive!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0