Tentamen i Husdjurshygien, etologi och husdjursgenetik

Hua!... detta var nog den mest extrema tentan jag någonsin har skrivit. Husdjurgenetikdelen var en timme lång och det var nog precis minimitiden för en sådan tenta kände hela klassen. Jobbiga uträkningar och frågor där man faktiskt kunde få fel om man svarade fler alternativ än frågan krävde, kändes lite pressat då man inte fick tabba sig.
Husdjurshygiendelen var den mest välskrivna delen tror jag. Frågorna var bra utspridda över ämnet och jag kände att jag hade lärt mig mycket om djurhållning när jag såg tillbaka på tentan. Den delen var 45 min lång vilket också kändes lite på många frågor. Sen kom etologidelen och vilken stress det blev. Sex frågor på 45 minuter borde inte varit något problem om inte frågorna i sig var varsin halv A4 långa!! Vad läraren tänkte när hon skrev sådana frågor kan jag inte svara på men stressigt blev. Det var inte så många som klarade det på 45 minuter så tiden blev förlängd med 10 minuter, oj vad lärarna var generösa, men det klarade jag mig på plus ett puls upp i hundra knyck.

Menmen nu är terminens, även tvåans, sista tenta avklarade och endast tre dagar kvar till sommarlovt,  varav en ska jag spendera i Knivsta på c15 kurs.

Dags att städa efter helgens fest som jag har prioriterat bort p g a ovanstående orsak:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0