Nationell utställning i Österbybruk

I lördags var jag och hundarna på utställning i Österbybruk. Stella gick i valpklass och var enda tik där. Detta var hennes kritik "Nice young bitch, good proportions, lines, angles, moves well, good coat, promising. " Den kritiken är jag mycket nöjd med och vi får se vad som väntar i framtiden för denna dam. Jag pratade dessutom med en känd uppfödare av rasen som inte trodde att hennes tänder skulle bli värre än vad de är nu iallafall. Hon sa att tänderna kan fortsätta växa upp till ett år och jag hoppas verkligen att de rättar till sig. Uställningen gick otroligt fort denna gång och Stella slutade BIM-valp, dock var hon ensam i konkurrensen med hanen som blev BIR-valp var riktigt fin. Jag tror att hon kommer växa på sig och bli ännu finare.

Eurovision Song Contest var en riktig flopp och jag orkar inte ens kommentera resultatet. Däremot hade jag en jättetrevlig kväll med tjejerna som jag kommer ihåg istället.

Imorgon har jag tenta i husdjursgenetik, etologi och husdjurshygien så jag måste fortsätta plugga nu. Håll tummarna för mig är ni snälla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0