Hundträning x 2

Idag har varit en riktig lång dag, med obligatoriska skola, både lunch och middag i skolan. Det har dessutom varit strålande väder och min grupp valde såklart att sitta ute och skriva vilket resulterade i röda armar och ansikte. Det känns nu att det har varit mycket sol och mycket att göra.

Först var det valpträning på skolan som en i klassen ordande och det var mycket lärorikt. När jag har Gizze att träna med glömmer jag lätt bort att Stella också behöver träning och aktivitet och det fick hon verkligen idag. Inkallning, kontaktträning var något av det vi gjorde och visst har hon potetial denna Stella att också bli lydnadshund.

Sedan var det träning på UBK för Gizze och det gick bra men jag kände att jag började bli ordentligt trött och inte kunde ge Gizze bästa förutsättningar men han klämpade på bra. Linförigheten är svår och vi jobbar vidare på positionen. Något jag har kommit på nu på sensate tiden är att det är svårare för Gizze att hålla kontakten i högt gräs   ( eg uppenbart men ändå) och det år då han faller ut ur positionen oftast i alla fall. Så jag ska försöka träna mer på plana underlag för att hjälpa honom.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Katta

Hejsan!
Allt bra med dig?

Ha en trevlig kväll! :)

2008-05-28 @ 22:25:05
URL: http://fakkors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0