Lysande resultat!!!

 

image12

 

Nu är vi precis hemkomna från kvällstävling på Väsby BK och det kunde inte ha gått bättre. Vädret var precis med oss, skuggan hann precis lägga sig när det var våran tur att komma in på planen. Plattsliggningen gick super och tandvisning gick också bra trots att domaren valde att inte använda bordet. Full pott på det:) Sedan blev det en uppladdning med att sitta uppbunden ett tag och det verkade göra susen, Gizze var riktigt pigg när vi väl kom in på planen Och allt bara klaffade så som man vill att det ska göra. Ställandet satt nu och det var så skönt att visa att han verkligen kan. Med våra tidigare nollor på ställandet kändes det extra skönt att det gick bra. Momenten avverkades en efter en och detta var vår första tävling som vi inte nollade ett enda moment:)

Resultatet: VI VANN!!! Vinnare av klass I med 187p och ett 1:a pris!!!! Det var 17 deltagare i lydnadsklass så konkurrensen fanns jag lovar. Vi slog diverse brukshundar, rottweilers, schäfrar, goldens osv. SÅ skönt att visa att även små hundar kan arbeta, vill arbeta och gör det så bra.

 

Moment

Koeff

Med.betyg

Medelpoäng

Platsliggande

3

10.0

30.0

Tandvisning

1

10.0

10.0

Linförighet

4

7.5

30.0

Läggande

2

10.0

20.0

Inkallande

3

10.0

30.0

Ställande

3

9.0

27.0

Apportering

1

10.0

10.0

Hopp över hinder

2

10.0

20.0

Helhetsintryck

1

10.0

10.0

Summa

20

 

187 p


Vi fick 7 10:or av 9 möjliga!! Det resulatet kommer jag kunna leva på länge. Tävlingsmänniskan i mig säger att linförigheten borde ha varit bättre då han faktiskt gick och nosade lite men vad ska man säga när helheten blev så här bra. Nu satsar vi vidare mot LPI med en avslutande(förhoppningsvis) tävling på UBK, hemmaklubben och sedan ger vi järnet mot lydnadsklass II.

Extra roligt den här gången var att min familj kom och tittade, riktigt kul att ni kom!!

Nu måste jag gå och lägga mig, C15-praktik imorgon på dagen och jobba på kvällen.


Satsa mot stjärnorna!!


Kommentarer
Postat av: Catrine

Gratulerer så mye! Kjempebra!

2008-06-05 @ 19:30:29
URL: http://www.minipommen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0