Fortsatt praktik

Igår var egentligen sista dagen med c15 praktik, men(!) veterinären kom fram till mig efteråt och pratade lite. Frågade om hur jag tyckt att det har fungerat, om jag har lärt mig ngt osv. vilket jag naturligtvais har, det har varit mycket lärorikt och det hela slutade i att jag var välkommen tillbaka i princip när jag vill. Jag får komma tillbaka och assistera vid operationer, få kastrera fler djur, tömma analsäckar etc. Det blir inte som ett jobb men möjlighet att lära mig mycket praktiskt innan fyran för att komma mer förberedd. Det kanske kan leda till sommarjobb nästa sommar så jag är väldigt glad. Det finns så många vetrerinärstudenter i Uppsala och så få veterinärer så det är guld värt att få vara med och lära sig av ngn som tar sig tiden.

Ikväll är det Sverige- Spanien och vi har bjudit över några vänner på grillning trots vädret och så ska vi titta på matchen tillsammans. Jag är inte så insatt i fotboll men när det är Sverige som spelar måste man ju titta och vara lite patriotisk. Det gick ju så bra första matchen mot Grekland som vann EM 2004 så nu är självförtroendet på topp.

Heja SVERIGE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0