SKK-utställning i Köping



En liten bildkavalkad ifrån dagens äventyr i Köping. Detta var Stellas första utställning i officiella sammanhang och jag är nöjd med hur hon uppförde sig. Jag vet att det krävs mer träning för bättre placeringar men jag prioriterar lydnadsträningen först. Resultatet från utställningen har jag redan glömt, med andra ord det var inget att komma ihåg. Stellas kritik var väldigt bra förutom att hon är för smal och det får väl jag ta på mig eftersom att jag gillar smala hundar och medvetet har hållit henne smal. Ett mer glädjande resultat var att Stellas mamma Zallie (Noble Art Zparkling Gold) lyckades bli bästa tik, ta hem både cert och cacib (båda två hennes första) och även BIR:et:) Och eftersom Stella har hälften av Zallies gener kan jag glädja mig väldigt mycket i alla fall. Hoppet kommer inte att överge mig än och Stella kommer att komma tillbaka till utställningsringarna med mera päls och mera massa, var så säkra!

Gizze var också med på utställningen idag och även han fick uppmärksamhet, dock när jag var borta. Ryktet hade spridit sig att han lyckats ta ett LPI. När han ensam låg kvar vid filten och Stella och jag gick in i ringen fick han uppmärksamhet just för att han tyst låg kvar och inget sa när människor och hundar gick förbi:) Min lilla skrutt! Så nu ska vi vara med i Pomeranianklubbens tidning som kommer i September så håll ögonen öppna:)

Nu är det dags att få sova lite med tanke på att jag jobbat fram till 23:00 idag och börjar igen 8:00 imorgon bitte. Jag ska återkomma med bilder på Stellas mamma om hennes ägare tillåter.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hallå! Stella var så söt och fin och jag tror på hennes framtid i ringen! Kul att träffa dig och hundarna i Köping!

Och Gizze är ju bara så lydig! Imponerande att se hur cool han var. Här kommer alla fördommar om skälliga, bortskämda dvärghundar på skam!

Ha det bra. Zallie hälsar, vi är fortfarande lite malliga över det oväntade resultatet.

Karin

(Dodo, Stellas pappa, blev norsk champion i helgen. Kul vá?)

2008-07-22 @ 23:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0