Utställning i Södertälje

Idag vaknade jag 4:30 för att bege mig till Södertälje brukshundklubb via Åkersberga. För dagen var det mammas schäfer Iza som skulle tävla för att få ett 2:a pris på officiell utställning vilket behövs för att få ett godkänt brukschampionat så småningom. Det gick vägen och hon fick sitt andra pris men jag måste säga att schäferutställningar är ingen höjdare att åka på om man tävlar med en bruksschäfer. Idag är schäferpopulationen uppdelad i två läger och bruksschäfrarna har absolut ingenting att hämta i utställningsringen vilket är mycket tråkigt. De hundar som premieras har lägre svansansättning än bogled allt får att få bra "påskjut" och "driv" i steget. Märks det att jag inte delade uppfattning med domaren som själv ansåg att han premierade med funktionella rörelser :S Bullshit säger jag! Så nu blir det inga fler schäferutställningar på ett tag.

Annars leker livet rätt lugnt. Jag jobbar allt som oftast kvällstid vilket ger hundarna och mig tid att hitta på saker. Tror att vi ska åka till klubben någon dag i veckan och ta upp träningen där. Dessutom har jag börjat tränat på f & s igen vilket känns mycket bra, fårstår egentligen inte varför jag slutade...hmm... eller jag anledningen stavas S-T-E-L-L-A... och det är verkligen skönt att hon är vuxen nu:)

Nä nu börjar man känna av den tidiga morgonen, dags att  hoppa i säng gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0