Äntligen är statistiktentan förbi

Idag har vi haft tenta i statistik och epidemiologi. Det kändes bra och jag försäkte självrätta mig själv och det ska nog räcka till godkänt. Nu när man kan det mesta om statistiskt tänkade, hypotesprövningar, stickprov och allt man kan tänkas veta om tester angående populationer känns det skönt att det är över. Trologtvis är statistikkusren den tråkigaste kursen under hela utbildningen. Det säger jag inte bara för att den var svår att förstå utan också för att alla andra kurser handlar direkt eller indirekt om djur vilket är mycket roligare.

Imorgon ska vi starta ett projekt om tillämpad epidemiologi så vilket ska bli mycket intressant. Jag borde även ta tag i transportprojektet där jag hamnade i hästgruppen och fick delen smittskydd. Någon som har erfarenhet av smittskydd vid transport av häst är det bara att hojta till.

Jag har börjat träna på momenten i tvåan med Gizze nu och han är verkligen jätteduktig. Apporteringen har fungerat jättebra eftersom han har så högt grundtempo i sig. Rutan är han dock lite oförstående till fortfarande men det ska nog gå bra det också.

Simma lungt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0